Gondoltam, Obamázzunk tovább, most média szempontból...
A mr. Pres. kampánymenedzsere David Plouffe volt, aki elképesző pénzeket pumpált a médiakampányokra, sokkal többet, mint eddig bárki-bármikor.
Legutolsó kampányhír mi is volt, hát az, hogy az akkor még elnökjelölt Obama a választás napján sem hagyta ki a sportolást (konkrétan kosarazott
), és korábban is nagy hangsúlyt fektettek a sportra, volt olyan, hogy Obama a CNN kamerái előtt dobott hárompontos, és így kommentálta: "ilyen az, amikor nyomás alatt kell teljesítenie."
Miért fontos a sport pl, mert ezzel mutatják, hogy fitt, egészséges, és ezáltal -ugyebár- kiemelkedik...
(Egyébként az is fura, hogy miért kedden szavaznak... Mert annó az usabeliek farmerek voltak, és ez a nap zavarta meg legkevésbé a földmunkákat, meg az egy-két nap utazás miatt így volt a legjobb... de ez csak egy kis kitérő volt
)
És ne felejtsük el azt sem, hogy kicsit több, mint egy éve, még Hillary Clinton volt a befutó, aztán megjelent Obama aki óriási sztár lett. Februárban volt az ún. Szuperkedd, amikor Hillary stábjának elfogyott a pénze, és biztossá vált, hogy nem számoltak tovább, úgy gondolták, hogy megnyeri, és innentől kezdve rendben lesz... De döntetlen lett a vége... márciusban még visszatért, de csak a vereséget tudta kicsit elodázni ezzel, majd nem tehetet mást, támogatta Obamát...
Magyar idő szerint egyébként hétfőn délelőtt elhunyt Obama nagymamája, ezért volt az, hogy a kortesbeszédeknél elég fáradtnak tűnt, viszont ezzel valószínűleg többet értek a kortes beszédei, mint először gondolták. Valamint az emberek empatikusan nem hozták fel számára vádként, hogy nem így kellene egy kortesbeszéd alatt viselkednie...
Az utolsó pénzügyi jelentésekben a válság kezdete után is 150 millió dollárt keresett a demokratáknak... ezt mind fordíthatta volna még kampányra, egy részét valószínüleg meg is tette...példátlan összeget költött a médiára a kampánya alatt... Összesen kampányára 250 millió dollárt költött... (100 millióval többet, mint McCain). Okt. 28-án félórás reklámidőt vásárolt a 4 országos csatornából 3-on (CBS, NBC, Fox)... legutoljára 1992-ben vásárolt ilyet egy jelölt,Ross Perot...
A költői kérdés: Számít a média, és a médiaszereplés?!