Na ide én is bekapcsolódok most, mivel biztos kiváncsiak néhányan e portál létrehozójának az álláspontjára is ezzel a témával kapcsolatban. Annál is inkább, mivel az Extremefit-et és később a bodybuilding.hu -t annak idején én hoztam létre.
A bodybuilding.hu ahhoz hogy elérje a mai látogatottságát és népszerűségét rengeteg időt, pénzt, munkát, hozzáértést és támogatottságot vett igénybe. Ezek közül egyik sem volt ingyen. (és még messze nem érte el a teljes működését)Valakinek ezt elég keményen kellett finansziroznia és áldoznia rá, hogy már csak ez létrejöjjön és úgy működjön, mint ahogy az ma működik.( több mint fél millió oldaletöltés havonta és majdnem 30,000 egyéni látogatás. Csak a fórumunkat nézve.)
Ma, ha megnézed a világot, akkor rájössz, hogy a legnagyobb érték, ami egy cégnek lehet a termékei mellett, az a NÉPSZERŰ ÉS NAGY MENNYISÉGBEN LÁTOGATOTT kommunikációs csatornái a felhasználói és lehetséges vásárlói felé, amin keresztül kommunikálhat és ismertté teheti magát és termékeit, értékeit.(ez lehet web, magazin vagy akár TV …stb)
Ha egy cégnek ezek nem állnak a rendelkezésére, nem tud kommunikálni, akkor az a cég csődbe fog menni és el fog tünni a süllyesztőben. Pont.
A csaló, tisztességtelen, bűnöző hajlamú, és másoló cégek(copy cat cégek) abban különböznek az eredeti, jó minőségű cégektől, hogy nem képesek magukat megfelelően ismertté tenni, mivel nem képesek megfelelően kommunikálni és a kommunikációs csatornáikat nem képesek felépíteni és megtartani. Ez általában a „bünöző cégek” alapítójának alakalmatlanságából ered alapvetően. Egy „bűnöző” nem mer és nem képes megfelelően kommunikálni(kivéve a politikusokat). Ez elég egyszerű és közvetlen megállapítás, de ez sajnos ennyire egyszerű és igaz. Ha silány kommunikációt látsz, akkor az visszavezethetó annak a cégnek a tulajdonosára és vezetőire.
Az eredeti cégek büszkék arra amit csinálnak, mert tudják, hogy jót csinálnak és a termékeik jó minőségüek. Ha ez nem így van, akkor elég gyorsan megbuknak.
Az Extremefit büszke arra amit megcsinált és büszke a márkáira és termékeire, amelyekkel a világon mindenhol elégedettek a felhasználók hosszú évek óta ma már. Rövid távon lehet sikereket elérni csak reklámmal, de hosszútávon csak a felhasználói elégedettség tart életben egy sikeres márkát semmi más. Így van ez a MuscleTech-el, BSN-el, Gaspari-val, MHP-vel, Optimum Nutrition-nel, Dymatize-al, Anabolic Xtreme-el, ALRI-val, és még pár más kitünő céggel ezen a területen.
Az alapvetően csaló cégek, mivel elég gyengék a kommunikációjukban ezért megróbálnak más cégek sok munkával felépitett kommunikációs csatornáin keresztül reklámozni, hátha kapnak ingyen csatornákat maguknak. Ezek elég olcsó emberek alapvetően. A bűnöző alap definiciója: Az a valaki, aki semmit nem akar adni de valamit akar kapni. Nem akar adni semmi értékeset, de akar valami értékeset kapni. Ez ennyire egyszerű. Van rengeteg ilyen ember és ezek által alapitott cég a világon. A bűnözők követelőznek, anékül, hogy adnának valami értékeset cserébe.(állam és adórendszer pl. vagy megbuggyant emberek például, akik állandóan a jogaikra hivatkoznak.) A bűnöző cégek megpróbálnak hasonlítani egy népszerű cégre azáltal, hogy lemásolják és megpróbálják megtéveszteni az embereket ezáltal, de általában semmi külön egyedi értéket nem állítanak elő.
A világ válságban van és ez szintén visszavezethető a fenti alapelvekre és azok figyelmenkívül hagyására.
A bodybuilding.hu magunknak épült és a látogatóinknak, nem pedig más cégeknek és azok embereinek, hogy ingyen reklámozhassanak. Persze hogy moderálni fogjuk a tisztességtelen próbálkozásokat a saját fórumunkon.
A kommunikáció eljuttatása egyik pontból a másikba, úgy hogy az valóban el is jusson, nem olcsó dolog manapság. Tényleg ismertté tenni egy terméket vagy egy céget, nem olcsó dolog manapság. Vannak cégek, akik ezt tudják és hajlandóak ezért dolgozni és megvalósítani ezt és áldozni erre és emellett van elég hozzáértésük, hogy meg is valósuljon.
A bodybuilding.hu sok embernek ad segítséget és jó időtöltést, sok információt stb…de alapvetően egy üzleti vállakozás, ami megpróbál életben maradni azáltal, hogy értékeset ad értékért cserébe és megpróbál egyedi dolgokat nyujtani a felhasználóinak, többet mint amennyi elvárt. Az olcsó és silány cégek ezt nem teszik meg.
Semmi baj azokkal a cégekkel és márkákkal, aki versenyezni próbálnak Magyarországon, addig, amig a tisztességes határokon belül maradnak és nem csalással próbálnak működni.
Annak idején, amikor indultunk, még 2004-ben, mi is követtünk el egy nem tisztességes dolgot. Mindenki követhet el nem egészen etikus dolgot a működése közben vagy elején, de jobb ha rájön, hogy tisztességtelen dolgot csinál és kijavítja azt a működésében, különben nem sokáig fog életben maradni. Egy másik cég felépitett fórumának a felhasználóinál reklámoztunk egyszer! Később visszaadtuk ezt annak a cégnek ingyen reklámokkal a magazinunkban és azzal, hogy lehetővé tettük számára, hogy a forgalmazott termékeink sikeréből részesülhet azáltal, hogy forgalmazhatja azokat ő is és így számára is nyereséget termelhetnek.
A siker nem egy vagy két sikeres tettből áll. A siker folytonosságból áll hosszú éveken keresztül és abból, hogy megtartod és növeled a minőségét az egyediségednek és hasznosságodnak.(Ez a testépítőkre is igaz, olyan példák, mint Arnold, Ronnie, Lee Haney, Dexter és a többiek bizonyitják ezt.)
A MuscleLogic márkáról: Évek alatt elértünk arra a pontra, ahol azt láttuk, hogy hozzá tudunk adni egy saját márkát a piachoz megfelelően értékes és egyedi termékekkel, nem csak egy-egy silány termék ujracimkézésével. A MuscleLogic termékeit Amerikában és Európában kezdik el gyártani hamarosan, de csak akkor jön ki egy termék, ha tényleg jobb mint a többi és egy egyedi termék lesz nagyon jó jellemzőkkel. A MuscleLogic kijöhetett volna már silány protein utánzatokkal, de nem tette meg, mert nem erre épül fel és felesleges lenne egy ezredik olcsó semmiség terméket kitenni a piacra. Biztos lehetsz benne, ha egy MuscleLogic termék megjelenik a polcokon, akkor az egy minőségi termék lesz. Ha ezt nem tudjuk létrehozni, akkor nem fogod látni őket sehol. Ha kinn lesz, akkor az ára a minőségét fogja tükrözni elsősorban és nem a piaci versenyt.