A világ leggyorsabb autói
Örök versengés dúl az autógyártók között, mindegyik szeretné elmondani magáról, hogy övé a világ leggyorsabb autója. Jelenleg 411 km/óra a rekord, de bármikor megdőlhet.
A McLaren a Forma-1-ben töltött eseménydús évek után szeretne újra utcai üzletágára koncentrálni, az új terveknek hála hamarosan utódot kaphat az F1. Egyelőre nem tudni, hogy a McLarennél kiemelt figyelmet fordítanak-e majd arra, hogy az autó szupergyors is legyen, egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy inkább beérik alacsonyabb végsebességgel, ha a végeredménybe semmilyen szempontból nem lehet belekötni.
385 km/órás eredménnyel lett hetedik a McLaren F1, ezt mindössze eggyel múlta felül a sorrendben előtte álló Koenigsegg CCX. A svéd cég a legexkluzívabb gyártók sorába emelkedett, a CCX-ből készült CCXR például a világ legdrágább autója.
Az ötödik hely már amerikai autóé, a Saleen S7 Twin Turbo 397 km/órás eredménnyel került a lista közepére. Sajnos már nem gyártják a sportkocsit, pedig a 750 lóerős, alumínium blokkos motorral szerelt gép kiállítások sokaságán volt közönségkedvenc. Ára 550 ezer dollár (98 millió forint).
A Bugatti sokáig úgy pozícionálta a kétségkívül különleges Veyront, hogy a világ leggyorsabb autója, pedig az 1001 lóerős, W16-os motor ellenére is csak negyedik a listán. Meglehetősen szoros a verseny az élmezőnyben, a 405 km/órás végsebesség azonban nem ér dobogót.
406 km/órás végsebességével csupán hajszálnyival gyorsabb a Koenigsegg CCX bioetanolos változata, a CCXR, amely az alternatív üzemanyagnak hála tud testvérmodellje fölé kerekedni. Újabb egy kilométernyi differencia már a második helyet jelenti, 407 km/órás sebességet ért el a 9ff tuningcég által felkészített Porsche GT9 a nardói oválpályán.
És akkor az első helyezett, amely a Guinness hivatalosan mérése szerint az amerikai Shelby Supercars Ultimate Aero névre keresztelt modellje. Az ikerturbós sportkocsi egy Washington állambeli mérésen 411,76 km/órás sebességet produkált, melyet a Guiness is hitelesített.
A tesztelés során a modellnek ugyanazon a versenypályán kellett kétszer mindkét irányból végigmennie, hogy a mérést végző szakemberek a szélerősségből vagy út lejtéséből származó előnyöket kiküszöbölhessék. Az Ultimate Aero előbb 413,83 km/órát, majd visszafelé 409,71 km/órás sebességet produkált, ezek átlaga lett az új világrekord.
Ha az autó műszaki adatait nézzük, nem is tűnik meglepőnek, hogy megverte a Veyront és az egész mezőnyt. Az amerikai szörnyeteg V8-as, két turbóval lélegeztetett motorja 1183 lóerős, nyomatéka 1483 Nm, de az autó tömege csupán 1224 kilogramm.